کمر صاف چیست و چه حرکات اصلاحی برای آن مناسب است

کمر صاف چیست

در حالت طبیعی سر باید بر روی لگن و میان دو مفصل ران قرار بگیرد. در این حالت فرد برای راه رفتن و سایر حرکات از حداقل انرژی خود استفاده کند. در افرادی که دچار کمر صاف هستند این تعادل وجود ندارد و فرد را دچار مشکل می کند.

کمر صاف دارای چه علائمی است

افراد دارای کمر صاف معمولا در ایستادن دچار خستگی و حتی در ناحیه کمر می شوند. زمانی که زمان ایستادن طولانی شود با تغییر پوزیشن مداوم، تلاش می کنند تا راحت تر بتوانند بایستند. ممکن است در  ناحیه کتف ها و گردن دچار مشکل خستگی و درد بشوند. همه این علائم در طول زمان شدیدتر می شود. برای این منظور  در ادامه مقاله لیستی از حرکات اصلاحی را برای ان موضوع پیشنهاد می کنیم.

حرکات اصلاحی پشت صاف

  1. مربی، شما را که نشسته اید با قلاب کردن دست ها به دور سینه از پشت گرفته و سعی می کند به شما در خم شدن در ناحیه پشتی کمک کند.
  2. روی صندلی نشسته و سر و سینه خود را به سمت پائین خم کنید و تا آنجا که ممکن است این عمل را انجام دهید .
  3.  به حالت چمباتمه نشسته دست های خود را از وسط پاها عبور داده و سر و سینه را تا آنجا که ممکن است به سمت جلو خم کنید.
  4. به پشت خوابیده حرکت گهواره را انجام دهید.
  5. در حالیکه به پشت خوابیده اید سعی کنید پاهای خود را از بالای سر به زمین برسانید.
  6. حرکت شمع در ژیمناستیک: (به پشت خوابیده سعی کنید پاها و کمر خود را به طور مستقیم بالا برده و با حمایت دست ها این وضعیت را حفظ کنید.)
  7.  به پشت خوابیده بازوی خود را 90 درجه خم کنید ، دراین حالت مربی دست خود را دردست شما قرارداده و با دست دیگر آرنج شما را حمایت می کند، در این حالت تلاش کنید بازوی خود را به سمت بالا حرکت دهید و مربی آن را به سمت پائین فشار می دهد این حرکت زمانی تجویز می گردد که ضعف عضله دندانه ای قدامی مشهود است.
  8. با قرار دادن زانوها و کف دستها بر روی زمین بنشینید و سپس با خم کردن آرنج ها و نزدیک کردن سینه و چانه به زمین حرکت کرده و به مرحله اول باز گردید.
  9. به صورت خمیده به جلو راه بروید و هر دو دست را به پنجه پاهایی که هنگام قدم برداشتن به جلو حرکت می کنند، بزنید.
  10. پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و بایستید، دست ها را در طرفین بدن باز کرده و با تاب دادن دست ها کمر را به سمت چپ و راست حرکت دهید.
  11. در حالت ایستاده پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و با تاب دادن دست ها به سمت بالا و طرفین بدن را حرکت داده و بچرخانید.
  12. با قرار دادن زانوها و کف دست ها روی زمین، کمر خود را به سمت پایین و بالا قوس دهید، البته در هر دو حالت سر را نیز به طرف پایین و بالا حرکت دهید.
  13. با پای باز، دست ها را بالای بدن گرفته و به صورت دایره بالاتنه را بچرخانید.
  14. به حالت زانو بلند، لی لی کرده و با حرکت دادن دستها به جلو حرکت کنید.
  15. با قرار دادن دستها در نزدیک گوش ها به روی زمین زانو بزنید، بالاتنه را به چپ و راست بچرخانید.
  16. شما و مربی روبروی هم می ایستید و دست هایتان را بالای سر می گیرید، سپس دست ها و بدن را یک دور کامل روی پاها چرخانده و دوباره روبروی هم قرار می گیرید.
  17. شما و مربی با پاهای باز می ایستید و دست هایتان را در کنار بدن کشیده نگه می دارید، سپس با خم شدن به طرفین سعی می کنید دست ها را به مچ پاها رسانده و به حالت اول باز گردید.
  18. با نگه داشتن یک تکه پارچه و یا چوب در بین دست ها، سعی کنید بدن را به سمت چپ و راست خم کرده و سپس به حالت اول بازگردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *