اسکنر 3 بعدی بدن میتواند به شما بگوید برای کدام ورزش مناسب هستید

مقاله جدید پرفسور گرانت تامکینسون ، دانشمند ورزشی UniSA ، تحلیل می‌کند که چگونه یک اسکنر 3 بعدی بدن می‌تواند استعدادهای ورزشی را برای رشته های خاص شناسایی کند. همچنین با اسکن 3 بعدی بدن، تغییرات بدن را در ورزشکاران کنترل کند. در نتیجه اطمینان حاصل شود که وزرشکاران در اوج خود هستند.

اسکن 3 بعدی بدن و یافتن استعدادهای ورزشی

یافتن و پرورش یک استعداد قهرمانی جهان در ورزش، مستلزم سالها تلاش و استعدادیابی دقیق است. اما می‌تواند به سادگی یک اسکن 3 بعدی بدن باشد.

پروفسور تامکینسون، محقق کمکی در UniSA مستقر در ایالات متحده است. ایشان قابلیت اطمینان اسکنر 3 بعدی بدن را برای اندازه گیری شکل و ترکیب ورزشکاران آزمایش کرده و آن را با اشعه ایکس ، MRI و اندازه گیری دستی مقایسه کرده است.

پروفسور تامکینسون می‌گوید ، از دهه قبل برای استعدادیابی، بهبود عملکرد ورزشی و سنجش سلامتی از آنتروپومتری (اندازه گیری اندام های بدن انسان) استفاده شده است. از نظر ایشان ارزیابی دستی و اشعه ایکس اشکالاتی دارد.

“اسکنر 3 بعدی بدن، کمتر از آزمایش های دستی تهاجمی محسوب می‌شود. از طرف دیگر چون سریع است ، افراد درشت هیکل و افراد چاق را می توان به راحتی اندازه گرفت. نیازی به تماس فیزیکی با بدن نیست. استفاده از دستگاه اسکنر 3بعدی بدن به تخصص زیادی احتیاج ندارد. این دستگاه می‌تواند محیط و حجم بدن را اندازه گیری کند. پروفسور تامکینسون می‌گوید. “برخلاف اشعه ایکس ، هیچ اشعه مضری بر روی بدن انسان ساطع نمی‌کند.”

اسکنر سه بعدی بدن

پروفسور تامکینسون و تیمی از دانشگاه داکوتای شمالی 49 ورزشکار (30 زن و 19 مرد) را اسکن کردند و آنها را تحت بررسی با اسکنر 3 بعدی بدن قرار دادند و میلیون ها اندازه گیری را با دقت 2 میلی متر استخراج کردند.

وی می‌گوید: “اسکنر 3 بعدی هم سطح مقطع و هم حجم و هم سطح را اندازه گیری می‌کنند ، بنابراین به طور کلی برای پیش بینی موفقیت ورزشی یک ورزشکار از تست های دستی دقیقتر و بهتر هستند.”

اسکن 3 بعدی بدن و اندازه های بدن در ورزش‌های خاص

در عرض چند ثانیه با اسکنر 3 بعدی بدن می‌توانید طول بازو و پا ، دور ران یا دور بدن را اندازه بگیرید.

یکی از روشهای اصلی انتخاب ورزشکاران برای ورزشهای خاص، مقایسه اندازه بدن و شکل آنها با جمعیت عمومی است. به عنوان مثال، اسکن 3 بعدی بدن از قایقرانان برجسته نشان می‌دهد که بهترین قایقرانان مرد دارای سینه بسیار بزرگتری نسبت به جمعیت عمومی هستند. و همچنین قایقرانان زن برجسته دارای ران بزرگتر از بیشتر زنان هستند.

به همین ترتیب ، دونده های ماراتن شکل اندام کاملاً مشخصی دارند. آنها کوتاه تر، سبک تر، دارای پاهای بلندتر نسبت به تنه و لاغرتر از یک فرد متوسط ​​هستند.

اسکنر 3بعدی بدن

اسکنر 3 بعدی بدن
PT-3D Fit
پایاتک | PayaTek

پروفسور تامکینسون می‌گوید: “بررسی فرایند تغییرات در حجم و شاخص های سلامت بدن با استفاده از اسکن 3 بعدی بدن گزینه ای ارزان و ایمن در مقایسه با اشعه ایکس و تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) است. در نتیجه به طور بالقوه می‌تواند برای شناسایی زود هنگام استعدادهای ورزشی و اصلاح یا  آموزش تکمیلی این استعدادها  مورد استفاده قرار گیرد.”

0 0 votes
رأی دهی به مقاله
Subscribe
Notify of

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments