ماساژ پا برای درد، اضطراب و کمردرد

ماساژ پا از اون دست ماساژهایی هست که احساس بسیار خوبی برای انسان ایجاد میکنه. چینی ها میگن ” چیزهای کمی هست که از ماساژ احساس بهتری ایجاد میکنه و فقط بعضی ماساژها به اندازه ی ماساژ پاها جذاب هستن”.

برخی مطالعات قدیمی و حجم زیادی از تحقیقات پزشکی نشان داده که ماساژ نقاط خاصی از کف پا میتونه به شکل موثر قستهای مختلفی از بدن رو تحت تاثیر قرار بده.

این عقیده که فشار آوردن  و ماساژ به نقاط خاصی از کف پا میتواند در درمان بیماریهای دیگر موثر باشد، رفلکسولوژی نام دارد. رفلکسولوژی از طب سنتی چین نشات میگیرد.دنیس مرکاس، متخصص طب سوزنی و ماساژ میگوید: ” عقیده بر این است که انرژی ای به نام | چی (Chi) | از میان مجراهای خاصی در بدن جریان میابد” . ” وقتی مشکلی در بدن وجود دارد، ما معمولا در مورد انسداد | چی | صحبت میکنیم.

آیا علم | چی | را تایید میکند؟

دانش پشت رفلکسولوژی هنوز نامشخص است ، اما بسیاری از تحقیقات نشان میدهد که این موضوع در تسکین و کنترل درد موثر است. در سال 2014 ، یک منبع حسابرسی معتبر از فیزیوتراپیست های انگلیسی دریافتند که رفلکسولوژی در کاهش درد و ایجاد آرامش در افراد مبتلا به درد مزمن موثر است. منابع معتبر همچنین نشان می دهد که ماساژ پا می تواند به کاهش درد پس از جراحی پستان کمک کند.

مطالعات بیشتر نشان می دهد که رفلکسولوژی می تواند اضطراب را در افرادی که قصد انجام آزمایش پزشکی یا بستری شدن در بیمارستان را دارند ، کاهش دهد.

ماساژ پا برای اضطراب

دستور العمل Merkas برای ماساژ پا، با هدف کاهش اضطراب در زیر آورده شده است.

ماساژ پا, آموزش ماساژ پا,ماساژ کف پا
  1. انگشتان پا را حلقه کنید. باید یک فرورفتگی کوچک دقیقاً در کف پا ببینید.
  2. انگشت شست دست خود را بر روی این فرورفتگی قرار دهید.
  3. با دست دیگر پا را بالا نگه دارید.
  4. ناحیه زیر شست دست را ماساژ دهید.
  5. به شکل آرام شست را با فشار به سمت پایین حرکت دهید.

ماساژ پا برای کمردرد

یک مطالعه نشان میدهد افرادی مبتلا به کمردرد، از رفلسولوژی و یا به طور دقیقتر ماساژ کف پا نتایج بهتری نسبت به ماساژ کمر گرفته اند.

اگر علاقه مند به درمان کمر درد با رفلسولوژی هستید، بر روی ماساژ قوس کف پا تمرکز کنید و مراحل زیر را دنبال کنید.

ماساژ پا برای کمر درد,ماساژ کف پا

ماساژ را روی قوس پای خود متمرکز کنید. مرکاس پیشنهاد می کند از چند قطره روغن یا لوسیون استفاده کنید.

از پاشنه پا به انگشتان پا، انگشت شست خود را به صورت متناوب حرکت دهید.

ماساژ پا برای دردهای عمومی

رهاسازی میوفاشیال (Myofascial Releas)  روشی است که برای تسکین بافت عضلات ، استخوان ها و اندام ها  استفاده میشود. گاهی دردهای مزمن که دقیقا قابل محل یابی نیستند در کل این بافت ها دیده میشود.

در نتیجه برای این دردها میتوان کل بافت ها را به شکل یک شبکه مرتبط در نظر گرفت.

برای انجام myofascial نسخه ، این مراحل را دنبال کنید:

ماساژ پا برای دردهای عمومی,ماساژ کف پا
  1. روی یک صندلی راحت یا روی مبل بنشینید.
  2. یک توپ گلف یا تنیس را روی زمین ، درست زیر پای خود قرار دهید.
  3. توپ را با پای خود بچرخانید تا جایی که یک نقطه حساس یا نقطه پر فشار پیدا کنید.
  4. فقط با پا فشار دهید تا نقطه پر فشار نرم شود.
  5. 3 تا 5 دقیقه در این حالت بمانید.

نکته ویژه برای افراد دیابتی: قبل از ماساژ با پزشک مشورت کنید، زیرا ممکن است در اثر ماساژ نامناسب به عصب ها آسیب وارد شود.

اگر به طور مداوم دچار کمردرد ، پا درد یا دردهای اسکلتی هستید، حتما برای یک چک آپ کامل به پزشک مراجعه کنید. بررسی وضعیت سلامت پا و راه رفتن شما و همچنین آنالیز سلامت سیستم اسکلتی باعث خداحافظی همیشگی شما با این دردها میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.