اگر عاشق دویدن هستید، با 3 عارضه ی زیر آشنا شوید!

دویدن می تواند فشار زیادی را بر روی پاهای شما وارد کند. در واقع ، دویدن می تواند فشاری بیشتر از 3.5 برابر وزن شمارا را بر روی پاهایتان وارد کند. در این نوشتار شما با 3 مشکل رایج برای کسانی که به دویدن علاقمند هستند آشنا میشوید و همچنین نحوه درمان و یا پیشگیری از این عارضه ها ‌را بیان می کنیم.

تاندونیت آشیل

تاندینیت آشیل (یا تاندونیت) التهاب تاندون آشیل است ، تاندون آشیل نوار بافتی است که عضلات پشت ساق پا را ‌به استخوان پاشنه پا متصل می کند. تاندینیت آشیل معمولاً در بین دونده هایی اتفاق می افتد که ناگهان مقدار و شدت و یا مدت دویدن خود را افزایش داده اند و می تواند باعث  احساس سوزش یا درد در ساق پا شود. التهاب مفصل آشیل گاهی اوقات در صورت عدم درمان می تواند منجر به پارگی این تاندون شود.

تاندون آشیل, دویدن

چطور میتوان از آسیب به تاندون آشیل در هنگام دویدن جلوگیری و یا آن را درمان کرد؟

  1. روی ناحیه ملتهب یخ قرار دهید.
  2. از پوشیدن کفش هایی که از قوس های مختلف پا پشتیبانی نمیکنند، اجتناب کنید.
  3. از انجام فعالیت هایی که باعث فشار بیشتر در آن منطقه از پا میشود دوری کنید.
  4. از کفی های طبی مختص کف پاهایتان (اختصاصی) استفاده کنید.

فاشیای پلنتار

ورم کف پا(فاشیای پلنتار) یکی از شایع ترین دلایل درد در پاشنه پا است. این عارضه در واقع التهاب یک باند ضخیم از بافت است که ‌ استخوان پاشنه پا را به انگشتان پا متصل می کند. این عارضه باعث میشود هنگام وارد آوردن وزن یا فشار به این ناحیه ، احساس درد نسبت به پاشنه خود داشته باشید.

فاشیا پلنتار

چطور میتوان از آسیب به فاشیا پلنتار در هنگام دویدن جلوگیری و یا آن را درمان کرد؟

  1. روی ناحیه ملتهب یخ قرار دهید.
  2. از جوراب های طبی مخصوص استفاده کنید.
  3. جایی که درد میگیرد را با غلتک های مخصوص ماساژ دهید.
  4. از کفی های طبی مختص کف پاهایتان (کاستوم) استفاده کنید.

درد ساق پا (شین اسپلینت)

شین اسپلینت عارضه ای است که به دلیل استفاده بیش از حد از پاها ( راه رفتن و یا دویدن به مدت طولانی ) رخ می دهد و درد ساق پا مهم ترین مشخصه آن است. درد و حساسیت در نزدیک استخوان بزرگ پا (درشت نی ) در مبتلایان به این عارضه دیده می شود. شین اسپلینت یکی از آسیب های اندام تحتانی است که اغلب در افراد ورزشکار دیده می شود که فرد ورزشکار را دچار احساس درد در جلوی ساق پا می کند.

درد ساق پا, دویدن

چطور میتوان از درد ساق پا در هنگام دویدن جلوگیری و یا آن را درمان کرد؟

  1. از تکنیک های مناسب دویدن استفاده کنید.
  2. روی ناحیه ملتهب یخ قرار دهید.
  3. ناحیه ملتهب را به آرامی ماساژ دهید.
  4. قبل از شروع فعالیت ها ، حرکات کششی انجام دهید.
  5. از کفی های طبی مختص کف پاهایتان (کاستوم) استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.