کاهش وزن سریع نتیجه معکوس خواهد داد

ممکن است ما جذب جذابیت تبلیغات کاهش وزن سریع و رژیم غذایی عجیب شده باشیم. اما کارشناسان بهداشت معتبر روشی آهسته و پایدار را توصیه می کنند.

جسیکا کراندال اسنایدر ، متخصص تغذیه و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی می گوید:. “نیم پوند تا دو پوند ( 230 گرم تا 900گرم) در هفته کاهش وزن در هفته، ایمن و پایدار در نظر گرفته می شود.”

بنابراین ، اگر برنامه های کاهش وزن واقعاً با وعده “کاهش وزن یک شبه” دنبال شوند ، چه اتفاقی می افتد؟

امی ساترازمیس متخصص تغذیه و مدیر تغذیه Trifecta ، CSSD ، می گوید:. “کاهش وزن سریع، به ویژه از طریق تکنیک های گرسنگی، می تواند منجر به عوارض جانبی شود. که در برخی موارد بسیار خطراناکتر از دیگر روش ها است.”

“شاید مهمترین نکته این است که وقتی افراد خیلی زود وزن کم می کنند، اغلب قادر به نگه داشتن وضعیت خود نیستند.”

در حقیقت ، تحقیقات نشان داده است که حدود دو سوم رژیم های غذایی بیش از آنچه در ابتدا  باعث کاهش وزن شده بودند، باعث افزایش وزن بیشتر میشوند.

گرچه باید توجه کرد این فقط یک نمونه از روشهای کاهش وزن است که معمولا نتیجه معکوس می دهد.

در زیر شش دلیل دیگر آورده شده است که لاغر شدن سریع می تواند بیش از آن که مفید باشد باعث خطر شود.

با کاهش وزن سریع مواد مغذی مهم را از دست می‌دهید

“بسیاری از رژیم های غذایی [سریع] و برنامه های غذایی ، کل گروه های غذایی را از بین می برند ، به این معنی که ممکن است مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی اصلی را که برای سالم ماندن نیاز دارید از دست دهید.

” Bonnie Taub-Dix متخصص تغذیه رژیم غذایی ، سخنگوی کمیسیون آووکادوی کالیفرنیا ، و نویسنده کتاب “Read It Before You Eat It — Taking You from Label to Table.”

یک رژیم غذایی بدون لبنیات می تواند منجر به کمبود کلسیم شود. یک رژیم غذایی که کربوهیدرات ها را کاهش می دهد می تواند باعث شود که بدن فیبر کافی دریافت نکند. حتی در رژیم های کم کالری ، دریافت انواع مواد مغذی از جمله کلسیم ، ویتامین D ، ویتامین B-12 ، فولات و آهن بسیار مهم است.

عواقب کاهش وزن سریع در نتیجه‌ی کمبودهای تغذیه ای:

  • کاهش انرژی
  • مو و ناخن شکننده
  • ریزش مو
  • خستگی مفرط
  • سیستم ایمنی بدن به خطر افتاده
  • استخوان ضعیف و پوکی استخوان

یک رژیم غذلیی درست انتخاب کنید ، نه یک رژیم غذایی سریع

در صورتی که در انتخاب رژیم غذایی مردد هستید، یک برنامه غذایی را انتخاب کنید که شامل تمام عناصر مغذی کلیدی – چربی ، کربوهیدرات ، پروتئین باشد یا با یک متخصص تغذیه برای انتخاب رژیم متناسب با نیازها و آلرژی ها یا محدودیت های غذایی خود مشورت کنید.

“هدف این است که به رژیم غذایی خود به عنوان یک سبک زندگی فکر کنید ، نه یک رژیم غذایی اجباری. رژیم غذایی انتخاب و مسیری است که شما شروع میکنید، ادامه می دهید و آن را تمام می کنید. هیچ تاریخی برای شروع و پایان وجود ندارد. ” کری گانس ، متخصص تغذیه و رژیم، مربی مجاز یوگا و مالک Keri Gans Nutrition.

اگر پدر و مادر هستید، دریابید که اهداف فرزند شما چیست. و آیا این اهداف ریشه در فرهنگ یا نگرانی واقعی برای سلامتی دارند؟ همیشه گزینه ای مفیدتر و سلامت محورتر از کاهش وزن سریع وجود دارد.

با کاهش وزن سریع، متابولیسم بدن شما کندتر می‌شود

کاهش وزن سریع معمولاً از کمبود کالری شدید اتفاق می افتد. به عنوان مثال افرادی که از خوردن 3000 تا 1200 کالری در روز می گذرند.

آب بدن,چربی, کاهش وزن,اضافه وزن, اسکن سه بعدی,اسکنر سه بعدی, متابولیسم

مشکل این است ، بدن ما این را به عنوان نشانه ای از عرضه محدود مواد غذایی و قحطی تشخیص می دهد و به حالت گرسنگی می رود. کریستینا آلائی ، یک مربی شخصی در The Bay Club Company ، این مشکل را بیشتر تشریح می کند: “هنگامی که بدن شما به حالت گرسنگی می رود ، متابولیسم شما کاهش می یابد تا به شما در صرفه جویی در انرژی کمک کند و بدن شروع به انباشت چربی بیشتری میکند”

یک مطالعه اخیر معتبر “بزرگترین بازنده” نشان داد که هرچه بیشتر افراد وزن از دست بدهند ، متابولیسم آنها کاهش می یابد. در نهایت، این کاهش وزن سریع منجر به افزایش وزن بسیاری از شرکت کنندگان نسبت به زمان شروع نمایش شد.

بیش از 500 کالری کاهش ندهید

لازم نیست کالری خود را به روشی افراطی کاهش دهید.

گانس می گوید: “بیشتر افراد در صورت مصرف نکردن 500 کالری در روز از طریق ترکیب رژیم و ورزش، حداقل یک پوند (220 گرم) در هفته از دست می دهند. “این روش ممکن است رضایت فوری را ایجاد نکند، اما در واقع بدن خود را در طولانی مدت متحول خواهید کرد.”

با کاهش وزن سریع به جای چربی، عضلات خود را از دست می‌دهید

“وقتی وزن کم می کنیم ، می خواهیم فقط از بافت چربی خلاص شویم وهرگز توده عضلانی را از دست ندهیم. من هرگز کسی را ندیده ام که از داشتن درصد بیشتری از عضله بدن شکایت داشته باشد. “

اما اگر خیلی سریع کالری دریافتی را کاهش دهید ، توده عضلانی به طور جدی آسیب می بیند.

رژیم,آب بدن,چربی, کاهش وزن,اضافه وزن, اسکن سه بعدی,اسکنر سه بعدی

Satrazemis می گوید: “رژیم های غذایی محدود کننده کالری ممکن است باعث شود بدن شما عضله را برای انرژی و سوخت تجزیه کند.”

علاوه بر خداحافظی با فرم زیبا اندام های بدن و انحنای عضلانی بدن ، از دست دادن توده عضلانی می تواند متابولیسم شما را کند کند.

عضله از نظر متابولیکی بیشتر از چربی فعال است. این بدان معناست که یک پوند ماهیچه بیش از یک پوند چربی در روز کالری می سوزاند. از دست دادن عضله به این معنی است که روزانه کالری کمتری می سوزانید. ”

پروتئین را بخشی از رژیم غذایی خود نگه دارید.

چگونه متابولیسم را تقویت کنیم؟

  • در هر وعده غذایی پروتئین بخورید
  • وزنه های سنگین را بلند کنید
  • تمرین ورزشی با تکرار و سرعت زیاد
  • کالری کافی بخورید

Satrazemis می گوید: “داشتن یک رژیم غذایی با پروتئین بالا و شرکت در تمرینات قدرتی منظم هنگام رژیم گرفتن می تواند به حفظ توده بدون چربی کمک کند و به شما کمک می کند تا عضلات بیشتری بسازید تا سوخت و ساز بدن خود را افزایش دهید.”

با کاهش وزن سریع واقعاً آب بدن کم می‌شود

به لطف وزن آب ، معمولاً در دو هفته اول، کاهش وزن سریعتر دیده می شود. Taub-Dix می گوید: “به خصوص در رژیم های غذایی کم کربوهیدرات یا بدون کربوهیدرات ، افراد وزن زیادی از دست می دهند.” به گفته وی ، این یکی از دلایلی است که رژیم کتوژنیک اغلب به دلیل کاهش وزن سریع مورد ستایش قرار می گیرد.

رژیم,آب بدن,چربی, کاهش وزن,اضافه وزن, اسکن سه بعدی,اسکنر سه بعدی

مشکل این است که ، از دست دادن سریع آب می تواند منجر به کم آبی بدن و عوارض جانبی ناخوشایند مانند یبوست ، سردرد ، گرفتگی عضلات و انرژی کم شود.

اطمینان حاصل کنید که برنامه کاهش وزن شما بر آبرسانی تأکید دارد

به طور کلی این مشکل در رژیم های غذایی مانند آب میوه ها و پاک کننده ها وجود ندارد – که البته ناسالم هستند – با این حال رژیم های جدیدی که تمرکز خود را روی غذا قرار می دهند ممکن است باعث شود شما از مصرف آب خود غافل شوید. میزان مصرف آب را پیگیری کنید و مطمئن شوید که به اندازه کافی الکترولیت مصرف می کنید. افزودن یک مقدار نمک به غذای شما می تواند مفید باشد.

مراقب علائم کم آبی بدن ، به خصوص در دو هفته اول باشید.

علائم کم آبی بدن

  • یبوست
  • سردرد
  • گرفتگی عضلات
  • انرژی کم
  • ادرار زرد تیره یا کهربا
  • احساس تشنگی
  • تحریک پذیری

“اگر فردی داروهای دیابت یا فشار خون بالا مصرف می کند، کاهش سریع وزن می تواند منجر به بیش از حد قوی شدن این داروها شود. این مورد ممکن است منجر به این علائم ناخوشایند شود.”

احساس گرسنگی شدید میکنید

Taub-Dix می گوید ، وقتی رژیم های سریع و کم کالری می گیرید ، سطح لپتین – هورمونی که گرسنگی و سیری را کنترل می کند – نامتعادل می شود.

رژیم,آب بدن,چربی, کاهش وزن,اضافه وزن, اسکن سه بعدی,اسکنر سه بعدی,گرسنگی

وقتی سطح لپتین طبیعی است، به مغز شما می گوید که چه زمانی بدن چربی کافی دارد. این به شما نشان می دهد سیر هستید. اما تحقیق معتبر نشان داده است که در رژیم های غذایی بسیار کم کالری، سطح نامتعادل لپتین می تواند منجر به وسواس غذایی شدید شود. که در نهایت منجر به پرخوری میشود.

به غذاهای با کیفیت بالا پایبند باشید

تحقیقات ثابت کرده است که کیفیت از کالری مصرف شده برای کاهش وزن مهمتر است و می تواند بر میزان خوردن شما تأثیر بگذارد. محدودیت تأثیرات منفی بیشتری بر روی بدن و ذهن دارد.

ممکن است سلامت روانی شما ضربه بزرگی بخورد

Taub-Dix می گوید: “اگر کاهش وزن سریع را تجربه کنید، عواقب روانشناختی به همراه خواهد داشت.” “اگر کسی وقت نداشته باشد که به شکل و وزن جدید بدن خود بپردازد ، می تواند منجر به مواردی مانند بدشکلی بدن ، بی اشتهایی یا پرخوری شود.”

رژیم,آب بدن,چربی, کاهش وزن,اضافه وزن, اسکن سه بعدی,اسکنر سه بعدی

Taub-Dix همچنین اشاره می کند ، “بسیاری از افراد رژیم غذایی را با ذهنیت” اگر X ، پس Y ” شروع می کنند. مثل همین که اگر لاغر شوم ، خوشحال خواهم شد. یا بعد عشق پیدا خواهم کرد. “

بنابراین ، پس از کاهش وزن ، وقتی اهداف عملی نشود، می تواند شرایط موجود در سلامت روان را پیچیده کند و مشکلات را به تصویرسازی فرد از بدن خود ربط دهد.

از خود بپرسید: هدف واقعی شما از کاهش وزن یا رژیم غذایی چیست؟

اگر کاهش وزن را یکی از پیش شرط های رسیدن به هدف شخصی مانند یافتن رابطه ، سالم شدن ، تولید مثل یا کنترل نفس می دانید، کمی وقت بگذارید تا اهداف و خواسته های خود را بنویسید. غالباً متوجه خواهید شد که کاهش وزن عامل کوچکی است. و شاید این مورد به معنای واقعی رشد و ارتقای شخصی مورد نظر شما نیست.

“باید توجه زیادی به انتخاب روش کاهش وزن شود. این چیزی فراتر از انتخاب و پرش به آخرین مد است. ” اگر مسیری کندتر و پیشروتر برای کاهش وزن انتخاب کنید ، با خود مهربان تر خواهید بود.

به دنبال کاهش وزن ثابت و سالم باشید

اگرچه کاهش وزن آهسته و مداوم امیدوارکننده به نظر نمی رسد ، اما بهترین راه برای بدن شما است. این روش همچنین در کمک به کاهش وزن و ایجاد یک رابطه سالم با غذا بسیار موثرتر است.

Satrazemis تکرار می کند:. “نگهداری از وزن به شخص بستگی دارد ، اما اقدامات شدید کاهش وزن به طور بالقوه دشوارتر است.”

بنابراین ، بهترین راه برای کاهش وزن چیست؟

گانس می گوید: “کاهش وزن سالم و پایدار شامل بسیاری از عوامل است: انتخاب بهتر غذا ، خواب بیشتر ، افزایش فعالیت بدنی ، کاهش استرس و تمرکز بر سلامت روان.”

حتماً در مدت رژیم غذایی خود لحظات شادی ایجاد کنید. اگر تمرینات با شدت بالا را دوست ندارید ، در جایی که شیب کمی دارد پیاده روی کنید. خوب است که یک تکه شکلات یا یک کیسه کوچک چیپس داشته باشید.

اینها را در ذهن داشته باشید:

  • پروتئین بدون چربی بخورید
  • قند و کربوهیدرات های ساده را کاهش دهید
  • بر چربی سالم تأکید کنید
  • زیاد استراحت کنید
  • سطح استرس را مدیریت کنید
  • تمرینات قدرتی و با تعداد زیاد انجام دهید

گانس می گوید: “به یاد داشته باشید که کاهش وزن باید یک تغییر کلی در شیوه زندگی باشد که در دراز مدت ارزشمند باشد. گرچه این به معنای حفظ تعادل ، انتخاب میانه روی در انتخاب مواد غذایی و ورزش است ، همچنین به معنای ترک فرهنگ غلط و توجه مجدد به خود است.

قبل از شروع هر دوره کاهش وزن ، عمیقا فکر کنید تا انگیزه واقعی خود را در پس خواسته های خود پیدا کنید.

صحبت آخر:

حتما برای انتخاب یک رژیم غذایی مناسب با متخصصین این امر مشورت کنید و زیر نظر پزشک باشید. امروزه با استفاده از دستگاه های اسکنر سه بعدی بدن و بادی کامپوزیشن ها، میزان حجم، آب، چربی و شاخص های سلامت بدن به شکل دقیق پایش میشود. متخصصین با بهره گیری از تکنولوژی اسکن سه بعدی بدن، با دقت بالایی وضعیت بدن شما را بررسی میکنند و بهترین روش درمان را انتخاب میکنند و مسیر کاهش وزن شما را بررسی میکنند.

0 0 votes
رأی دهی به مقاله
Subscribe
Notify of

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments