اسکنر سه بعدی بدن و فیتنس

سخت است که بگوییم بدن ما در طول زمان چقدر تغییر می کند و مسیری که بدن برای رسیدن به فیتنس طی میکند چطور گذرانده میشود. تغییرات در سایز و اندازه ها، وزن وتغییرات عضلانی به آرامی اتفاق می افتد. ممکن است متوجه تغییر ترکیب بدن خود (یعنی میزان آب، چربی و عضله) شوید زیرا لباس‌هایتان برایتان تنگ یا گشاد میشود، یا قدرت و انرژی شما تغییر میکند. با این حال، گاهی اوقات شما متوجه این علائم نمی شوید.
اگر برای کاهش وزن یا بهبود فیتنس بدنتان سخت کار می‌کنید، وقتی این تغییرات چندان آشکار نباشند، می‌تواند ناامیدکننده باشد. جالب است بدانید دقیقاً چه تغییراتی در حال وقوع است، اینطور نیست؟

اهمیت فیتنس در ورزشکاران

فیتنس یا تناسب اندام برای بسیاری از ما به خصوص ورزشکاران، مسئله مهمی است. ورزشکاران باید همیشه در اوج باقی بمانند. در ورزش های حرفه ای و رقابتی، بهبود مستمر ضروری است. ورزشکاران برنامه های تمرینی خود را برای دستیابی به حداکثر بازدهی بهینه می کنند. آنها همیشه بر هدف عالی خود متمرکز هستند و برای نظارت بر روند تغییرات بدنشان و طراحی بهترین برنامه های تمرینی و غذایی خود به اطلاعات دقیق و عینی از تغییرات فیتنس خود نیاز دارند.

فیتنس

چربی، وزن و فیتنس

کارشناسان سلامت و فیتنس به درستی می گویند که صرفا تمرکز بر وزن، ما را در معرض شکست و حال بد قرار می دهد. زیرا این روش راهی نادرست و تضعیف کننده برای ارزیابی فیتنس و سلامت کلی بدن است. وزن عضله بیشتر از چربی است. یک ناامیدی رایج در تناسب اندام زمانی است که فرد به طور جدی ورزش می کند، به امید کاهش وزن و در عوض افزایش وزن ایجاد میشود. توجه کنید، این لزوما به معنای شکست نیست.
بر اساس گزارش بلومبرگ، چربی 22 درصد بیشتر از ماهیچه ها فضا اشغال می کند. هنگامی که چربی از دست می رود، اثر آن قابل توجه است. با این حال، وقتی ما چربی را با عضله جایگزین می کنیم، این اثر کاملاً واضح نیست. این منجر به ناامیدی می شود. همه ما می دانیم که انگیزه و ناامیدی چقدر برای دستیابی به هر هدفی از جمله اهداف مربوط به فیتنس و تناسب اندام مهم است.

آنالیز کامل بدن و تغییرات سایز و ترکیبات بنی، پایه بسیار دقیق و عینی را برای موفقیت بیشتر فراهم می کند. ما حتی کوچکترین تغییرات را رصد میکنیم.

اسکنر سه بعدی بدن چیست؟

چندین مطالعه نشان می دهد که اسکن نوری سه بعدی دقت فوق العاده ای ارائه می دهد. اسکنرهای بدن سه بعدی جدیدترین فناوری هستند که عملکرد اصلی آن ثبت شکل و قالب بدن افراد با استفاده از میلیون ها نقطه نمونه برداری شده توسط یک دوربین سه بعدی است.

گزارش اسکن به عنوان یک مدل سه بعدی از بدن نمایش داده می شود. دقت اندازه گیری های سایزها بسیار بالاست و از آن برای انواع تحلیل ها در تغییرات ترکیب بدنی و فیتنس، توسط هوش مصنوعی استفاده می شود.

اسکن سه بعدی بدن ورزشکاران, نمای سه بعدی بدن, فیتنس, سه بعدی فیتنس

اسکنرهای سه بعدی بدن برای چه مواردی استفاده می شوند و چطور به فیتنس کمک میکنند؟

اسکن سه بعدی اکنون بیش از هر زمان دیگری محبوب شده است. مشاغل زیادی در سراسر جهان از این فناوری برای افزایش دقت، بهره وری، حذف هزینه های غیر ضروری و ایجاد محصولات و خدمات جدید و هیجان انگیز استفاده می کنند.

با استفاده از اسکن سه بعدی بدن، سایز دقیق اندام های مختلف بدن اندازه گیری میشود. همچنین ترکیبات بدن با دقت بسیار بالایی با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی مشخص میشود. بنابراین برای پیگیری و آنالیز برنامه های مربوط به زیبایی، لاغری، فیتنس و سلامت از این دستگاه استفاده میشود.

برخی از مزایای اسکنرهای بدن سه بعدی

اسکن بدن سه بعدی فناوری عالی برای مدلسازی کل بدن انسان یا قسمت های خاص بدن به صورت سه بعدی است. در مقایسه با فناوری های معمولی تصویربرداری و اندازه گیری بدن، اسکن بدن سه بعدی مزایای زیادی دارد که به برخی از آنها اشاره کردیم:

1- یک روش کاملا غیر تهاجمی است. اسکنر سه بعدی هرگز مستقیماً با فرد تماس نمی گیرد.

2- شما با دانستن “دقیقا” وضعیت فعلی بدن خودتان، به مقدار زیادی انگیزه برای رسیدن به فیتنس دست پیدا می کنید

3- با استفاده از اسکن سه بعدی بدن و اسکن در دوره های کوتاه مدت میتوانید مطمئن باشید وزنی که از دست می دهید چربی است نه عضله ای که به سختی به دست آورده اید و این یعنی فیتنس واقعی.

  4- با مقایسه های قبل و بعد در هر اسکن، می توانید پیشرفتی که در حال انجام آن هستید را به صورت سه بعدی مشاهده کنید.

5- می توانید تشخیص دهید که برای بهبود سلامتی خود باید روی چه چیزهایی کار کنید و تمرکز خود را به سمت اهداف مرتبط با فیتنس واقعی دنبال کنید.

6-این اسکنر به شما اطلاع می دهد که آیا در خطر ابتلا به برخی بیماری ها هستید یا خیر.

مطالعات انجام شده در اسکنرهای بدن سه بعدی

مطالعه ای که در سال 2016 انجام شد، از اثربخشی این اسکنرهای بدن پشتیبانی می کند و بیان می کند که اسکنرهای سه بعدی خوانش دقیقی از شکل و ترکیب بدن ارائه می دهند. در یافته‌های تحقیقاتی دیگری که از دقت اسکن سه بعدی پشتیبانی می‌کند، محققان به این نتیجه رسیدند که این اسکنر طول، دور و حجم بدن را اندازه‌گیری می‌کند.
در یک مطالعه تحقیقاتی در سال 2017، محققان به این نتیجه رسیدند که اسکن‌های بدن در مقایسه با اندازه‌گیری‌های دستی، قابلیت اطمینان و اعتبار خوبی را نشان می‌دهند. 
همچنین مطالعات سال 2020 نشان میدهد میزان نزدیکی نتایج اسکن سه بعدی بدن به استانداردهای گلد نسبت به روش های دیگر بالاتر است.

چه چیزی به دست آورده ایم؟

اسکنر سه بعدی بدن پایاتک PT-3D Fit با پیشرفته ترین فناوری امروزی ساخته شده است و اسکن بدن فوق العاده دقیق را بدون خطر ارائه می دهد. استفاده از مکانیسم حرکت برج اسکن و وجود دسته های نگهدارنده جهت حداقل کردن جابجاییها در زمان اسکن، دقت و صحت را تضمین می کند.

تجزیه و تحلیل کامل بدن به سرعت و به راحتی انجام می شود و جزئیات مربوط به ترکیبات بدن، سایز و فیتنس را ارائه می دهد. یک گزارش دقیق داده های مورد نیاز برای بهینه سازی و اصلاح رژیم غذایی و برنامه ریزی ورزشی صحیح را فراهم می کند. با این دستگاه در نهایت می توانید همه اطلاعات مورد نیاز خود را جهت بررسی تغییرات بدن یا برنامه ریزی تغذیه و تمرینات را دریافت کنید.

5 2 votes
رأی دهی به مقاله
Subscribe
Notify of

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments